Wielki finał x-kom CLASH
Overused i Team AGG – to drużyny, które w miniony weekend wywalczyły zwycięstwo podczas 1. edycji turnieju gamingowego x-kom CLASH. Rywalizację najlepszych graczy o łączną pulę nagród sięgającą niemal 100 tysięcy złotych śledziło na żywo ponad 10 tys. osób. Uczestnicy wydarzenia mogli również skorzystać z atrakcji czekających w specjalnych punktach partnerów, pograć na sprzęcie SteelSeries, Roccat, Razer i iiYama w Strefie Wolnego Grania, a także spotkać się z najpopularniejszymi w Polsce youtuberami i cosplay’erami. Organizatorem wydarzenia była firma x-kom.
2016-06-14, 13:50

Pierwsza odsłona x-kom CLASH to prawdziwe święto graczy. Podczas dwudniowego wydarzenia sympatycy elektronicznego sportu mieli okazję nie tylko kibicować zawodnikom, ale także wziąć udział w konkursach, spotkać się i porozmawiać z popularnymi youtuberami czy cosplayerami. Ta jedna z największych tego typu imprez w Polsce przyciągnęła do Hali Częstochowa ponad 10 tys. osób z różnych części kraju.

W sobotę pierwszego dnia mistrzostw, zawodnicy rywalizowali w turnieju „League of Legends”. Do półfinałów zakwalifikowały się cztery formacje: Overused, Bobaski, Szef+6 oraz Illuminar Honor Gaming. Zespół Overused będący faworytem spotkania bez większego problemu pokonał Bobaski, mimo że ekipa Łukasza „Puki style” Zygmunciaka niejednokrotnie pokazała, że jest w stanie zagrozić swoim rywalom. Bardzo agresywna gra Bobasków sprawiła, że mieli oni na początku turnieju dużą przewagę, która z czasem zaczęła się zmniejszać. Ostatecznie, po dwóch spotkaniach, z wynikiem 2:0 do finału awansowała drużyna Overused. W drugim półfinale, po blisko trzygodzinnym starciu Illuminar Honor Gaming bezlitośnie wykorzystało błędy Szef+6 i awansowało do finału z wynikiem 2:1. Bohaterem tego starcia został Wojciech „Tabasko” Kruza, który aż trzykrotnie ukradł przeciwnikom wzmocnienie barona. Finał, który rozegrał się pomiędzy Overused i Illuminar Honor Gaming rozpoczął się całkiem wyrównanie. W 18. minucie turnieju Overused zaczęło eliminować zawodników IHG zyskując ogromną przewagę nad rywalami, która dała im ostateczne zwycięstwo. Po ponad godzinnej rozgrywce drużyna złożona z zagranicznych graczy zdeklasowała w „League of Legends” polskie ekipy, wygrywając w wielkim finale z Illuminar Honor Gaming 2:0. Tym samym to właśnie Wicemistrzowie Polski (chociaż z zagranicznym składem) zdobyli puchar x-kom CLASH i 25  tys. złotych.

Tego dnia nie zabrakło także spotkań z popularnymi youtuberami i cosplayerami. Na swoich fanów w specjalnych strefach partnerów czekali m.in. Izak, Vertez, Merghani, Matuss, Madlencia, Issabel, Violet i Syndgraphy, z którymi można było porozmawiać i zrobić sobie zdjęcie. Ponadto fani Izaka mogli wziąć udział w specjalnej prelekcji z najbardziej popularnym komentatorem meczów e-sportowych Counter Strike : Global Offensive.

W trakcie drugiego dnia mistrzostw x-kom CLASH cztery formacje: Team AGG, ex-noMERCY, Team Kinguin, PRiDE Gaming zmierzyły się w turnieju „Counter-Strike : Global Offensive”. Pierwszy półfinał rozegrał się między Team AGG i byłym zespołem noMERCY. Pierwszą lokacją była mapa „Mirage”, która zakończyła się wynikiem 16:11 dla AGG pomimo początkowej przewagi ex-noMercy. Druga, mapa „Train” po wykorzystaniu przewagi ekonomicznej została zdominowana przez Team AGG, który wygrał aż 8 rund z rzędu, kończąc mapę z wynikiem 16:8. Ostateczny wynik tego starcia to 2:0 dla Teamu AGG. W kolejnym półfinale rozgrywek CS:GO naprzeciw siebie stanęły Team Kinguin oraz PRiDE Gaming. Zmagania rozpoczęły się od mapy „Train”, w której zespół PRiDE pokazał świetną formę. Ostateczny wynik 16:3 dla tej drużyny był ogromnym zaskoczeniem, zwłaszcza że faworytem był Team Kinguin. Druga lokacja „Mirage” po zaciętej wymianie ciosów zakończyła się wynikiem 16:14 dla formacji Team Kinguin. Ostatecznie spotkanie zakończyło się wynikiem 2:1 dla PRiDE Gaming, którzy przez jego część dominowali nad konkurentami. W wielkim finale Team AGG zmierzył się z PRiDE Gaming. Na pierwszej mapie lepiej spisali się podopieczni PRIDE, którzy zakończyli ten etap z rezultatem 16:9. Dobry początek nie przełożył się na ostateczny wynik spotkania. AGG pokonało swoich przeciwników na „Trainie”, aż 16:4. Trzecie, decydujące starcie miało miejsce na „Overpassie”, gdzie Team AGG zwyciężył i tym razem. Pojedynek zakończył się rezultatem 16:10, co finalnie dało wynik 2:1, a puchar x-kom CLASH i 25  tys. złotych trafiły do Polaków walczących pod skrzydłami amerykańskiej organizacji.

Kolejny dzień mistrzostw był również okazją do spotkań z gośćmi specjalnymi. O sukcesach, jakie osiągnęli w  mediach społecznościowych i pasji, która spowodowała, że są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych osób w sieci opowiedzieli m.in. Rojo, Mamiko, Kubson, Vertez, Merghani, Matuss, Masterczułek, Gimper, Kolega Ignacy, Pago i Rembol. Spotkania z gwiazdami sieci przyciągnęły rzesze fanów, którzy po kilkadziesiąt minut czekali w kolejce na zdjęcie ze swoimi ulubieńcami.

Poza turniejem gier, na gości x-kom CLASH czekały liczne atrakcje. Na dedykowanych stoiskach partnerów - ASUS, DELL, Intel i Lenovo, miłośnicy gamingu i nowych technologii mogli przetestować najnowsze produkty, zakupić sprzęt, podzespoły i akcesoria, otrzymać gamingowe gadżety, a także pograć w premierowe tytuły w Strefie Wolnego Grania. W rozegranych miniturniejach – „FIFA 2016” i „Heroes od the Storm” w strefie DELL, „Doom” i „Hearthstone” w strefie Lenovo czy „Street Fighter V” zawodnicy mogli zdobyć za pierwsze miejsce – 2000 zł, a za drugie 1000 zł.

KONTAKT / AUTOR
Karolina Wójcik
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.